Nature at home, awake your senses

Nature at Home is een jong bedrijf dat zich specialiseert in natuurlijke wandbekleding. Zij levert wanddecoratie van hout, kokosnoot, schors en mos aan retailers en interieurontwikkelaars. Door de snelle groei heeft Nature at Home behoefte om zich te ontwikkelen als een herkenbaar merk met een sprekende identiteit. Een tweede aandachtspunt is het structuren van het brede assortiment.

Op ontdekking

De communicatie van Nature at Home was vooral gericht op informeren. Door de ontwikkeling van een merkidentiteit evolueert het bedrijf tot een mythisch merk waarbij de beleving centraal staat.

De producten van Nature at Home komen rechtstreeks van producenten in Azië en Europa. Door het merk te typeren als Explorer worden designers uitgedaagd om nieuwe materialen te ontdekken en de natuur en sfeer van verre bestemmingen in huis te halen.

Awake your senses

De ruwe structuren en natuurlijke grondstoffen van de wandbekleding geven ruimtes direct een uniek sfeer. Het prikkelt de zintuigen. Daarom is gekozen voor de nieuwe pay-off ‘Awake your senses’.

Venster naar de wereld

De vormen van de producten, hoe deze samenkomen en de Explorer-gedachte inspireerde tot een nieuwe vorm als toevoeging aan de huisstijl. Het lijnenspel doet denken aan een technisch ontwerp. De lijnen samen vormen vervolgens een ‘venster naar de wereld’.

Collecties met mooie bestemmingen

De veelheid aan producten sorteren op grondstof is één van de opties. Om het ‘cross-sellen’ van producten te stimuleren zijn collecties ontwikkeld waarin producten van verschillende grondstoffen vertegenwoordigd zijn. Daarnaast inspireren de namen en de eigenzinnige uitstraling van de collecties klanten bij het kiezen van de juiste sfeer.

De collecties zijn samengesteld op kleur en sfeer. Daarbij is als thema een unieke bestemming op de wereld gekozen. De natuur en de vormen die daar te vinden zijn hebben een link met de producten in de collectie. Zo is de collectie met lichte kleuren ‘Boracay Beach’ genoemd, de kust met de witste stranden.

Momenteel werken we samen met Nature at Home de merkidentiteit uit in middelen zodat het toegepast kan worden in diverse Europese landen.