Upgrade yourself

HZ University of Applied Sciences heeft naast regulier voltijdonderwijs ook vakgerichte deeltijdopleidingen. Deze bieden voor werkenden volop mogelijkheden voor carrièreontwikkelingen en bij- of omscholing. Met de groeiende economie en de technologische ontwikkelingen is het in veel sectoren en bedrijven een noodzaak om door te ontwikkelen. Daarom wil de HZ juist nu de deeltijdopleidingen verder in de markt zetten.

Om de communicatie te stroomlijnen en de attentiewaarde te vergroten is een campagne ontwikkeld die zich in eerste instantie richt op werkenden en in tweede instantie ook bruikbaar is voor werkgevers. Daarbij lag de focus vooral op de opleidingen Bedrijfskunde, Technische Bedrijfskunde en Verpleegkunde.

Campagne concept ‘Upgrade Yourself’

Carrièreontwikkeling, promotie, specialiseren of eigen ambities zijn motieven om te beginnen aan een deeltijdopleiding. Om daarbij aan te sluiten is het campagnethema ‘Upgrade Yourself’ uitgewerkt. Dit zegt precies waar het bij een deeltijdopleiding om gaat: persoonlijke ontwikkeling, werken aan een nieuwe ‘versie’ van jezelf en up-to-date blijven. Het past ook mooi bij de algemene pay-off van de HZ ‘Discover your power’. Bij dit thema is grafisch gekozen voor herkenbare symbolen die ook op smartphones gebruikt worden bij updates. Een ‘toggle’ keuzemenu geeft de flexibiliteit van een deeltijdopleiding weer. Aan de hand van competenties en werkzaamheden in de praktijk kan de student zelf kiezen welke vakken op welk moment gevolgd worden. Zo ontstaat er een optimale combinatie van werken, studeren en privéleven.

Lancering tijdens Contacta.nl 2017

De campagne is voor het eerst gebruikt in aanloop naar netwerkbeurs Contacta.nl. In diverse middelen, zowel online als in print is uitleg gegeven over de deeltijdopleidingen en aangezet tot het inschrijven voor de open dag. Op basis hiervan heeft de HZ besloten de campagne verder te ontwikkelen.