Merkidentiteit

Waarom is de één fan van Apple en de ander van Harley Davidson? Wat zorgt ervoor dat een consument zich identificeert met een bedrijf of organisatie? Door een herkenbare merkidentiteit kan de klant een lange termijn relatie opbouwen met een merk. Het merk krijgt vorm, een karakter en werkt vanuit waarden. Daarnaast geeft een merkidentiteit houvast in communicatie. In een merkidentiteit formuleren we de merkwaarden en USP's. We ontdekken welk archetype en welke positionering past bij jouw onderneming of organisatie.

Een merkidentiteit bestaat o.a. uit:

  • doelgroep analyse
  • merkportfoliostrategie
  • merkwaarden
  • archetype
  • positionering

 


Gerelateerde cases

Nature at home, awaken your senses

Nature at home, awaken your senses

Nature at home is een jong bedrijf wat zich specialiseert in natuurlijke wandbekleding. Voor nature at home is een passende stijl ontwikkeld die het hart van architecten sneller doet kloppen.


Goes… Een goed winkelhart

Goes… Een goed winkelhart

Goes is een prachtige, karakteristieke stad met een gezellig centrum. Om nieuwe ondernemers te stimuleren om een winkel in Goes te openen, is er een campagne gestart met als thema ‘start je winkel in Goes’.


Nieuwe stijl voor binnen en naar buiten

Nieuwe stijl voor binnen en naar buiten

Met de totale verbouwing van het hotel en restaurant was ook de huisstijl van Badhotel Renesse toe aan vernieuwing.


Zeker op ieder moment

Zeker op ieder moment

De Zeeuwse Alliantie kiest voor een nieuwe communicatiestrategie en gaat werken met 'Zeker op ieder moment'.


Een ode aan zee en land

Een ode aan zee en land

Z’AND, een ode aan zee en land, is een uitgesproken concept voor luxe vakantie­woningen. Om een passende identiteit uit te dragen en de communicatie te structureren is een merkidentiteit ontwikkeld.


Campus Zeeland omarmt de toekomst

Campus Zeeland omarmt de toekomst

Zeeland werkt dagelijks aan energie, gezondheid, de veranderingen in het klimaat en bescherming tegen het water. Maar daar heeft het meer jonge ondernemende experts voor nodig.


Rico Moda, merk in de mode

Rico Moda, merk in de mode

LMG ontwikkelde een merkidentiteit die fundament geeft voor het verder uitbouwen van de sterk groeiende onderneming. Met de merkidentiteit in gedachte is het logo vernieuwd.


Flues and beyond

Flues and beyond

Ontop ziet zich als een innovatiebedrijf voor de productie van rookgas-afvoersystemen. Om deze positie te realiseren is in nauwe samenwerking met Ontop de merkidentiteit bepaald en de passende pay-off ‘Flues and beyond’ ontwikkeld.


Dockwize bundelt krachten voor ondernemers

Dockwize bundelt krachten voor ondernemers

Kenniswerf Zeeland | DOK41 is qua dienstverlening uit zijn jasje gegroeid. Door de vernieuwde ambities, de veranderende vraag uit de markt en met het oog op internationale samenwerkingen is gekozen voor een rebranding van de organisatie. Met als resultaat ‘Dockwize’.


Omnium is voor iedereen

Omnium is voor iedereen

Omnium heeft alles voor sport en recreatie onder één dak. Een subtropische zwembad, diverse sportaccommodaties en een echt tropisch bos. Fantastische faciliteiten en fanatieke medewerkers zorgen voor en leuk dagje voor jong en oud. Maar hoe zet je dat in de markt?