Merkidentiteit

Wat zorgt ervoor dat een consument zich identificeert met een bedrijf of organisatie? Waarom zijn mensen fan van Apple of Harley Davidson? Door een herkenbare identiteit kan de klant een lange termijn relatie opbouwen met een merk. Het merk krijgt vorm, een karakter en werkt vanuit waarden. Daarnaast geeft een merkidentiteit houvast in communicatie. In deze sessie van één dagdeel formuleren we de merkwaarden en USP's. We ontdekken welke merkidentiteit past bij jouw onderneming of organisatie.

Een merkidentiteit bestaat o.a. uit:

  • doelgroep analyse
  • merkportfoliostrategie
  • merkwaarden
  • archetype
  • positionering

 


Gerelateerde cases

Nature at home, awaken your senses

Nature at home, awaken your senses

Nature at home is een jong bedrijf wat zich specialiseert in natuurlijke wandbekleding. Voor nature at home is een passende stijl ontwikkeld die het hart van architecten sneller doet kloppen.


Goes… Een goed winkelhart

Goes… Een goed winkelhart

Goes is een prachtige, karakteristieke stad met een gezellig centrum. Om nieuwe ondernemers te stimuleren om een winkel in Goes te openen, is er een campagne gestart met als thema ‘start je winkel in Goes’.


Nieuwe stijl voor binnen en naar buiten

Nieuwe stijl voor binnen en naar buiten

Met de totale verbouwing van het hotel en restaurant was ook de huisstijl van Badhotel Renesse toe aan vernieuwing.


Zeker op ieder moment

Zeker op ieder moment

De Zeeuwse Alliantie kiest voor een nieuwe communicatiestrategie en gaat werken met 'Zeker op ieder moment'.


Een ode aan zee en land

Een ode aan zee en land

Z’AND, een ode aan zee en land, is een uitgesproken concept voor luxe vakantie­woningen. Om een passende identiteit uit te dragen en de communicatie te structureren is een merkidentiteit ontwikkeld.