Dockwize bundelt krachten voor ondernemers

Kenniswerf Zeeland | DOK41 is qua dienstverlening uit zijn jasje gegroeid. Door de vernieuwde ambities, de veranderende vraag uit de markt en met het oog op internationale samenwerkingen is gekozen voor een rebranding van de organisatie. Met als resultaat ‘Dockwize’.

Dockwize is een initiatief van Kenniswerf Zeeland, DOK41, HZ University of Applied Sciences en NV Economische Impuls Zeeland. Samen met deze partners ontwikkelde LMG strategie+creatie de nieuwe merknaam Dockwize, het logo en de huisstijl. Het nieuwe merk en de huisstijl passen bij de hernieuwde ambitie van de organisatie. De focus ligt op het helpen van ondernemers, studenten, MKB en corporates om te innoveren, groeien en opschalen.

Dock: herkenbare vernieuwing

Dok41 is een bekende naam voor veel ondernemende Zeeuwen. De rebranding had dan ook als doel om deze naamsbekendheid te benutten in het nieuwe merk. Zo is het woord ‘dok’ vertaald en een onderdeel van de nieuwe naam.

Wize: slimme manier van doen

Aan Dock is wize toegevoegd om de expertise en de link met onderzoek duidelijk te maken. Daarnaast betekent wise in het Engels ook een manier van handelen. Dockwize is actief, ondernemend en een katalysator voor innovatie en groei. Deze manier van handelen wordt vertegenwoordig in het woord wize.

Vorm en kleur

Kenniswerf Zeeland | DOK41 gebruikte voornamelijk een blauwe kleur. Uit de sessie, waarin de merkidentiteit is vastgelegd, bleek dat het nieuwe merk vooral creatief en vooruitstrevend is. Daarom is gekozen voor hardgeel in contrast met zwart. Dit zorgt voor een actieve en aanvallende uitstraling. Daarnaast is het een opvallende kleur wat helpt bij het in de markt zetten van het nieuwe merk.