Door Zeeuwen voor Zeeuwen

De redactie en journalisten van Omroep Zeeland leveren goed werk in de nieuwsvoorziening van Zeeland. Maar zij zien kansen op social media om meer mensen uit de Zeeuwse samenleving te betrekken en te boeien. Samen werken we aan een plan om dit in te vullen.

Analyse van de Zeeuwse samenleving tot contentkalender

Uit de beschikbare statistieken zijn de meest relevante interessegebieden van de Zeeuwen gefilterd. Deze zijn vertaald naar thema’s en onderwerpen die als aanvulling op het nieuws en de verslaggeving toegevoegd zijn aan de opbouw van de online content. Zo ontstaat er een gevarieerde tijdlijn voor een breed publiek zonder de ‘core business’ uit het oog te verliezen.

Door Zeeuwen voor Zeeuwen

Een belangrijk onderdeel van het nieuwe online plan is om content direct uit de samenleving te halen. Gemaakt door Zeeuwen voor Zeeuwen. Voor de thema’s wordt gewerkt met panels met specifieke experts of ervaringsdeskundigen die vlogs opleveren. Nieuw voor Omroep Zeeland is dat zij niet zelf het verhaal en de beelden maken maar dat het helemaal door de vlogger zelf wordt opgenomen. Zo blijven journalisten gericht op het maken van nieuwsitem en geeft het de mogelijkheid om in korte tijd meer content te realiseren.

Try-out hardlopen

In juli is gestart met try-out vlogs op de Facebook tijdlijn van Omroep Zeeland. In de categorie 'lifestyle' maakte Paola van Gilst de eerste reeks vlogs over hardlopen, ondersteunt met post van leuke sport-facts. Aan de hand van de resultaten en feedback zal het vervolg verder uitgewerkt worden.