Rico Moda, merk in de mode

Met een winkel in Goes en een populaire webshop, is Rico Moda een hotspot voor mannen. Met de groei van het bedrijf, was het essentieel om een volgende stap te zetten in de ontwikkeling. LMG ontwikkelde een merkidentiteit die fundament geeft voor het verder uitbouwen van de sterk groeiende onderneming. 

Met de merkidentiteit in gedachte is het logo vernieuwd. Strak en ‘simplicity’ waren daarbij de sleutelwoorden. Zo is er een woordmerk ontstaan zonder toevoeging van iconen en lijnen. De basis voor het logo is het gebruik online. Blijft het herkenbaar en leesbaar op diverse formaten en op verschillende achtergronden?

Het oude logo bevatte een Italiaanse vlag. Rico Moda is ooit gestart als modezaak in Italiaanse mannenmode. Inmiddels is het uitgegroeid tot een winkel en webshop met een breed assortiment dat veel verder gaat dan alleen Italiaanse merken. De keuze om de vlag achterwege te laten was dan ook logisch. 

Het logo doorvoeren in de huisstijl, online middelen en in de winkel is de volgende stap.