Kenniswerf Zeeland | DOK41 is qua dienstverlening uit zijn jasje gegroeid. Door de vernieuwde ambities, de veranderende vraag uit de markt en met het oog op internationale samenwerkingen is gekozen voor een rebranding van de organisatie. Met als resultaat het nieuwe merk ‘Dockwize’.
Samen met een werkgroep ontwikkelde LMG de nieuwe merknaam Dockwize, het logo en de huisstijl. Het nieuwe merk en de huisstijl passen bij de hernieuwde ambities van de organisatie. De focus ligt op het helpen van startups, studenten, MKB en corporates om te innoveren, groeien en op te schalen.
Dock: herkenbare vernieuwing
Dok41 is een bekende naam voor veel ondernemende Zeeuwen. De rebranding had dan ook als doel om deze naamsbekendheid te benutten in het nieuwe merk. Zo is het woord ‘dok’ vertaald naar het Engels en een onderdeel van de nieuwe naam.
Wize: slimme manier van doen
Aan Dock is wize toegevoegd om de expertise en de link met onderzoek duidelijk te maken. Daarnaast betekent wise in het Engels ook een manier van handelen. Dockwize is actief, ondernemend en een katalysator voor innovatie en groei. Deze manier van handelen wordt vertegenwoordig in het woord wize.
Your Innovavtion Hub
Dockwize wil innovatie versnellen. Ondernemers en onderwijs samenbrengen en stimuleren om de route naar vernieuwingen te volgen. De pay-off ‘Your Innovation Hub’ vat dit creatief en concreet samen.
Vorm en kleur
Uit de sessie, waarin de merkidentiteit is vastgelegd, bleek dat het nieuwe merk vooral creatief en vooruitstrevend is. Daarom is gekozen voor hardgeel in contrast met zwart. Dit zorgt voor een actieve en aanvallende uitstraling. Het is een opvallende kleur wat helpt bij het in de markt zetten van het nieuwe merk.
SOS EEN NOODOPROEP!
SOS een noodoproep! Én de afkorting voor Snel Ondernemers Support. We ontwikkelden dit thema om het bijzondere ondernemersprogramma van Dockwize te ondersteunen. Hierbij worden ondernemers geholpen om tijdens en na de crisis te overleven. Door de coronacrisis zijn diverse ondernemers in moeilijk vaarwater terechtgekomen. Dockwize biedt een snel hulptraject aan voor bedrijven waarbij het water aan de lippen staat, maar die goede reddingskansen hebben.
SOS-campagne:
Snel Ondernemers Support Met S.O.S. wordt een campagne gelanceerd die dit programma promoot. Dit past bij de urgente hulp vraag, is een korte en krachtige term die internationaal, en zeker ook in Zeeland, herkend wordt. Het sluit aan bij de gele kleurstelling en het nautische van Dockwize.
Iconische beeldelementen
In de campagne worden beeldelementen gebruikt die te maken hebben met noodsituaties op zee of gebruiksvoorwerpen van de reddingsbrigade, zoals een reddingsboei. Dit geeft de campagne speelse elementen en vergroot de herkenbaarheid.