Strategie

Okeee… een lapje tekst over onze strategische aanpak. Maar als je wilt weten wat we doen kun je gerust ook alleen de bullets bekijken …

Merkidentieit: van bedrijf naar merk

Waarom is de één fan van Apple en de ander van Harley Davidson? Kan dat ook voor mijn bedrijf? Door een herkenbare merkidentiteit kan de klant zich identificeren en een lange termijn relatie opbouwen met een merk. Het merk krijgt vorm en een karakter. Wil je van jouw bedrijf of organisatie een merk maken? Wij kunnen niet wachten…

Een merkidentiteit bestaat o.a. uit:

  • doelgroep analyse
  • merkportfoliostrategie
  • merkkracht
  • brand added value
  • merkwaarden
  • archetype
  • positionering

We ontwikkelen de merkidentiteit samen. Daarvoor gebruiken internationaal erkende methodes, in een creatief jasje.

Wat levert een merkidentiteit op?

  • houvast voor strategische keuzes binnen het bedrijf of de organisatie
  • de doelgroep kan zich beter identificeren met een merk dan met een bedrijf of organisatie
  • identiteit op basis van archetype is tijdloos en niet cultuurgebonden
  • zorgt voor consistentie in communicatie

Storytelling

Blablabla. Dat ervaren veel mensen zodra zij een boodschap zien of horen. Maar dat kan anders. Storytelling brengt de informatie dichter bij de doelgroep. De info wordt vertaald naar een boodschap die aansluit bij de belevingswereld van de doelgroep. Een creatieve pay-off of uniek thema zorgt ervoor dat de boodschap niet meer uit het geheugen te krijgen is. Storytelling is niet alleen gebaseerd op tekst, ook beeld en vormgeving vertellen een belangrijk deel van het verhaal. Dit samenspel leggen we vast in een communicatieconcept.

Communicatieconcept

  • unieke pay-off of campagnethema
  • scherpe tone of voice
  • vaststellen van de (corporate) story
  • marketingstrategie
  • creatief en herkenbaar vormgebruik
  • kleurgebruik
  • belevende beeldstrategie

Het communicatieconcept geeft zowel de klant als LMG handvatten om communicatiemiddelen op een efficiënte manier uit te werken tot effectieve informatiedragers naar de doelgroep.

Online intelligence

Meer dan ooit zien we online intelligentie als de belangrijkste succesfactor in communicatietrajecten. Door slim gebruik te maken van algoritmes en de rapportages uit Facebook, LinkedIn en Google bouwen we doelgerichte campagnes op. Laat je ook het liefst social media voor je werken? Laat het ons weten.

Doelgroepsinformatie uit social media

Facebook en Google vertelt ons veel over het gedrag van potentiele klanten. Dit is de nieuwe en snelle vorm van marktonderzoek. De kennis uit social media wordt gebruikt om doelgroepen te analyseren en om te zetten in target audiences.

Focus, focus

Een trechter of funnel. We blijven focus tot we het optimale resultaat halen. Met A-B-testen worden online advertenties getest en doorontwikkeld op de succesfactoren. Denk hierbij aan kleine verschillen in de doelgroep of de vormgeving. Hier leren we van. Periodiek evalueren we samen de cijfers en de resultaten van de onlinecampagnes.

 


Gerelateerde cases

Omnium is voor iedereen

Omnium is voor iedereen

Omnium heeft alles voor sport en recreatie onder één dak. Een subtropische zwembad, diverse sportaccommodaties en een echt tropisch bos. Fantastische faciliteiten en fanatieke medewerkers zorgen voor en leuk dagje voor jong en oud. Maar hoe zet je dat in de markt?


Een eigenzinnig Borsele

Een eigenzinnig Borsele

Vernieuwingen en bestuurlijke aanpassingen waren de aanleiding voor een nieuwe identiteit. Een logo en huisstijl die aansluit bij het karakter van de gemeente Borsele.


De Gezelligste Bioscoop van Zeeland?

De Gezelligste Bioscoop van Zeeland?

De bioscoop in Goes heeft een eigenzinnige persoonlijkheid. De kleinschaligheid geeft het een sociaal karakter. Bezoekers blijven er gezellig na praten aan de bar en het personeel kent de vaste klanten. Je krijgt er het gevoel van een buurtbioscoop. Welke merkidentiteit past daarbij?


Tijd voor...

Tijd voor...

Om de marktpositie te versterken is gekozen om een merkidentiteit te ontwikkelen. Dit geeft een sterke basis om de concurrentie aan te gaan en het onderscheidend vermogen uit te dragen.


Versterkt innovatievermogen

Versterkt innovatievermogen

Aan de hand van een merkidentiteit is een creatief communicatieconcept ontwikkeld voor het Zeeuws Participatiefonds met 'versterkt innovatievermogen' als pay-off.


K-Force, master in moving floors

K-Force, master in moving floors

Kraker Trailers B.V. bestond in 2019 125 jaar. Dat kun je natuurlijk niet zomaar voorbij laten gaan. Daarom werd er gekozen voor een grote actie en daarbij een passende online campagne.


Jij denkt het, wij durven het

Jij denkt het, wij durven het

Naast een juiste merkidentiteit is er voor Bom Engineering ook een volledig nieuwe website gecreëerd. Zo kan Bom Engineering op de beste manier laten zien wat zij doen.


Interesse in een vrijblijvend gesprek?