De Gezelligste Bioscoop van Zeeland?

De bioscoop in Goes heeft een eigenzinnige persoonlijkheid. De kleinschaligheid geeft het een sociaal karakter. Bezoekers blijven er gezellig na praten aan de bar en het personeel kent de vaste klanten. Je krijgt er het gevoel van een buurtbioscoop.

Deze kenmerken zijn vertaald naar een merkidentiteit die de kracht van de kleinschaligheid versterkt. Aan de hand daarvan is gekozen om de naam aan te passen. Van Davinci Cinema naar Davinci Bioscoop Goes. Deze nieuwe naam brengt de bioscoop dichterbij de doelgroep. Daarnaast is het geoptimaliseerd voor de search engines.

Een passend campagne concept combineert identiteit met vorm, beeld en taal. De pay-off ‘De gezelligste bioscoop van Zeeland’ zorgt voor een plaatspositionering. De inwoners van Goes en omstreken krijgen zo het gevoel dat het ‘hun’ bioscoop is. Passend bij de gezellige sfeer, is gekozen voor een vintage bioscoopkaartje als vaste vorm in de huisstijl. De kleuren paars en rood versterken het sociale karakter. In de campagne wordt gebruik gemaakt van het thema ‘Samen naar de film’.

De marketingafdeling van Libéma, eigenaar van Davinci Bioscoop Goes, gaat zelf aan de hand van dit concept aan de slag met communicatiemiddelen.