Air Canada wil als luchtvaartmaatschappij groeien in de Benelux. Daarbij zet het op een slimme manier onlinemiddelen in. We ontwikkelde een crossmediaconcept en op basis daarvan koos Air Canada LMG als partner voor de marktbewerkingen in Nederland en België. De campagne promoot Canada als vakantiebestemming met een stijging in de verkoop van vliegtickets als doel.
Air Canada wil als luchtvaartmaatschappij groeien in de Benelux en zet daarbij slimme online middelen in. We hebben een crossmediaal concept ontwikkeld, op basis waarvan Air Canada LMG heeft gekozen als partner voor marktbewerking in Nederland en België. De campagne heeft als doel Canada te promoten als vakantiebestemming en de verkoop van vliegtickets te verhogen.
Canada op de bucketlist
Veel mensen hebben Australië, Indonesië, China, Peru, Cuba, Zuid-Afrika en Amerika op hun bucketlist van verre bestemmingen staan. Canada heeft alles te bieden voor een avontuurlijke vakantie: ruige bossen, besneeuwde bergen, krachtige watervallen en een arctische kust. Air Canada wil ervoor zorgen dat Canada als bestemming hoger op de bucketlist van avonturiers komt door middel van onlinecampagnes en het tv-programma 'All you need is love' van RTL.
Campagne thema: Let’s Leaf
Samen met de prachtige natuur wil Air Canada de kwaliteit van haar diensten laten zien en concrete vluchten aanbieden. Beeld en tekst leggen een link tussen het uitdagende landschap van Canada en de faciliteiten tijdens de vlucht. Het thema van de campagne, 'Let's Leaf', verbindt het merk met het iconische Canadese blad en het vakantiegevoel van reizen naar verre bestemmingen.
Campagne verder uitwerken
De eerste campagne startte in het najaar van 2017. Gedurende de zomerperiode hebben we het concept uitgewerkt in concrete middelen. We hebben als eerste ingezet op 'off-season' vakanties en wintersportvakanties in Canada.