Air Canada

Air Canada wil als luchtvaartmaatschappij groeien in de Benelux. Daarbij zet het op een slimme manier onlinemiddelen in. We ontwikkelde een crossmediaconcept en op basis daarvan koos Air Canada LMG als partner voor de marktbewerkingen in Nederland en België. De campagne promoot Canada als vakantiebestemming met een stijging in de verkoop van vliegtickets als doel. 

Air Canada wil als luchtvaartmaatschappij groeien in de Benelux. Daarbij zet het op een slimme manier onlinemiddelen in. We ontwikkelde een crossmediaconcept en op basis daarvan koos Air Canada LMG als partner voor de marktbewerkingen in Nederland en België. De campagne promoot Canada als vakantiebestemming met een stijging in de verkoop van vliegtickets als doel. 

Canada op de bucketlist 

Australië, Indonesië, China, Peru, Cuba, Zuid-Afrika en Amerika staan bij veel mensen op de bucketlist van verre bestemmingen. Canada heeft alles in huis om er eenzelfde avontuurlijke vakantie te beleven. Ruige bossen, besneeuwde bergen, rivieren met krachtige watervallen en een arctische kust. Air Canada wil zorgen, met onlinecampagnes en door middel van het tv-programma ‘All you need is love’ van RTL, dat Canada als bestemming hoger op de bucketlist van avonturiers komt. 

Campagne thema: Let’s Leaf 

In combinatie met de mooie natuur wil Air Canada de kwaliteit van haar services laten zien en concreet vluchten aanbieden. Beeld en tekst leggen een link tussen het uitdagende landschap van Canada en de faciliteiten tijdens de vlucht. Het thema van de campagne ‘Let’s Leaf’ verbindt het merk, met het iconische Canadese blad, aan het vakantiegevoel en reizen naar verre bestemmingen. 

Campagne verder uitwerken 

In het najaar van 2017 startte de eerste campagne. De zomerperiode werd gebruikt om het concept uit te werken in concrete middelen. Als eerste werd ingezet op ‘off-season’ vakanties en wintersportvakanties in Canada. 

expertise, teamwork,
initiative, passion, balance,
innovation, respect.