Eezie

Hoe ‘boeien’ en ‘binden’ we jongeren aan de Provincie Zeeland? Dat is in twee woorden de meerjaren-opdracht waaraan LMG de komende jaren mag werken namens de Provincie Zeeland. Een samenwerking tussen overheid, onderwijs en ondernemers. Bestaande kennis benutten en het verbinden of versterken van bestaande initiatieven. 

Strategie

Uiteraard heeft het project een aan sprekende naamgeving nodig waardoor jongeren het initiatief snel zullen herkennen en het eigen maken. Een afzender waarmee jongeren zich kunnen identificeren is een onmisbare schakel in de communicatie binnen het project 'Boeien & binden'. Speciaal daarvoor ontwikkelde LMG EEZIE. EEZIE, zegt wat het is, eenvoudig.

Omdat jongerentaal een onmiskenbaar onderdeel is van dit project wordt er duidelijke, korte en prikkelende copy gebruikt met woorden die voor hen herkenbaar zijn. De afwijkende schrijfwijze van EEZIE wordt dan ook als twist met extra attentiewaarde in de tekst gebruikt. Denk aan 'EEZIE money' of 'take it EEZIE'. Daarmee maken de we de connectie.

Grafisch ontwerp

Om diverse leeftijden aan te spreken en om beelden grafisch prikkelend te maken wordt een split-screen-methode gebruikt. Twee beelden vertellen het verhaal in een oogopslag. Dit kan bestaan uit tegenstellingen of aan elkaar gemonteerde beelden die een geheel lijken te vormen. Het geeft ook de mogelijkheid om in een uiting twee personen te laten zien.

Actie Hou je hoofd Cool

Met een gratis ijsje en de boodschap ‘Hou je hoofd cool’ gaat provincie Zeeland de verbinding aan met eindexamenscholieren. Met een giftcard, waarbij online registratie gevraagd wordt, is de eerste stap gezet om in contact te blijven met jongeren. Samen met de provincie werkte LMG deze actie uit van campagnethema tot de technische ontwikkeling van de giftcard, het online platform en de database. Dit charmeoffensief werd gelanceerd door gedeputeerde Jo-Annes de Bat, die het eerste gratis ijsje uitdeelde met de boodschap: "Waar je ook gaat studeren, waar je ook gaat werken, denk wel aan Zeeland. Kom terug". Voor deze actie organiseerde LMG samenwerkingen met ijswinkels in heel Zeeland.

Provincie Zeeland wil graag in contact blijven met jongeren die hun diploma behalen en het beroepsonderwijs ingaan of een universitaire studie gaan volgen. Zowel studenten die in Zeeland blijven als studenten die buiten de provincie gaan studeren. Het project ‘Boeien en binden’ moet jongeren inspireren om hun band met Zeeland te behouden en te versterken, met als doel om de instroom van jongeren op de arbeidsmarkt te vergroten. De Bat: "Het aantal vacatures neemt toe. Als we niets doen, komen we straks op zo'n 6.000 vacatures uit." ‘Hou je hoofd cool’ is de eerste in een reeks campagnes voor het driejarige project ‘Boeien en binden’.

Actie Diploma in the pocket

Felicitaties voor Zeeuwse geslaagden met Diploma in the Pocket. Provincie Zeeland zoekt de verbinding met jongeren, in dit geval met een mailing bij het diploma. LMG realiseerde voor de mailing het thema en het design. In de mailing geven gedeputeerden, naast de felicitaties, tips voor werk en het Kickoff Festival. Handige QR-codes zorgen ervoor dat jongeren snel naar websites kunnen gaan. De mailing wordt opgevolgd door een zomerse ‘In the pocket’ campagne. 

Provincie Zeeland wil graag in contact blijven met jongeren die hun diploma behalen en het beroepsonderwijs ingaan of een universitaire studie gaan volgen. Zowel studenten die in Zeeland blijven als studenten die buiten de provincie gaan studeren. Het project ‘Boeien en binden’ moet jongeren inspireren om hun band met Zeeland te behouden en te versterken, met als doel om de instroom van jongeren op de arbeidsmarkt te vergroten. 

Lees meer...

Eezie
Eezie
Eezie
Eezie
Eezie
Eezie
Eezie
Eezie
Eezie
Eezie
Eezie

Volg ons op Instagram