Skip naar het menu Skip naar de content
LMG strategie+creatie

Tour de France in Zeeland

Het was een historisch moment voor zowel de Tour de France als voor Zeeland. Nog nooit eerder eindigde de Tour de France in zee. Op 5 juli 2015 vond de spectaculaire finish plaats op werkeiland Neeltje Jans, waarmee de etappe van Utrecht naar Zeeland werd afgesloten.

Tour de France in Zeeland

Het was een historisch moment voor zowel de Tour de France als voor Zeeland. Nog nooit eerder eindigde de Tour de France in zee. Op 5 juli 2015 vond de spectaculaire finish plaats op werkeiland Neeltje Jans, waarmee de etappe van Utrecht naar Zeeland werd afgesloten.

Als toonaangevend reclamebureau organiseerde LMG namens Stichting La Grande Arrivée Zélande het Vipdorp voor lokale founding partners die mede verantwoordelijk waren voor het mogelijk maken van deze bijzondere finish. Attractiepark Neeltje Jans werd omgetoverd tot een eigentijds festivalterrein met diverse activiteiten, zoals een exclusieve lunch, een rondvaart op de Oosterschelde, een interactieve quiz, stands van wielerexperts en een scala aan foodtrucks. De dag werd afgesloten met een spetterend concert onder een stralende zon.

Langs de N57 verrees een indrukwekkende Viptribune, tot stand gekomen in nauwe samenwerking met de tourorganisatie, Rijkswaterstaat en Veiligheidsregio Zeeland. Hierdoor konden alle zakelijke gasten de finish van dichtbij ervaren en beleven.

Om het programma in goede banen te leiden, werden de deelnemers verdeeld in vier groepen en begeleid door ambassadeurs van onze organisatie. Met een doordacht plan voor de signing werd gezorgd voor een vloeiende route binnen attractiepark Neeltje Jans. We kijken met trots terug op een zeer geslaagde dag en bovenal een unieke en onvergetelijke Zeeuwse tour-beleving.

Tour de France in Zeeland
Tour de France in Zeeland
Tour de France in Zeeland
Tour de France in Zeeland
Volg ons op Instagram