Gemeente Borsele

Vernieuwingen en bestuurlijke aanpassingen waren de aanleiding voor een nieuwe identiteit. Een logo en huisstijl die aansluit bij het karakter van de gemeente Borsele.

Voor de gemeente Borsele is er de afgelopen jaren veel veranderd. Met de Westerscheldetunnel en de nieuwe afslag vanaf de A58 is het een logistiek knooppunt in Zeeland geworden, er is nieuwe bedrijvigheid ontstaan en de rol van de gemeente is veranderd.

Deze vernieuwingen en bestuurlijke aanpassingen waren de aanleiding voor een nieuwe identiteit. Een huisstijl die aansluit bij het karakter van de gemeente Borsele. Om dit te realiseren is gewerkt met een klankbordgroep die met identiteitssessies direct input leverde op de merkidentiteit en de positionering van Borsele. Aan de hand hiervan is een identiteit met logo ontwikkeld, passend bij de natuurlijke omgeving, karakteristieke agrarische bedrijvigheid, historische vestingwerken, de grootschalige industrie en bij Borsele als het actieve knooppunt van Zeeland.

Borsele animeert.

Het is inmiddels een leuke serie geworden: de animaties voor de gemeente Borsele. Na een animatie waarmee de nieuwe huisstijl werd geïntroduceerd, ontwikkelde LMG een animatie die de reorganisatie toelichtte. Ook maakten wij een animatie die de burgers informeert over de wegwerkzaamheden rond Hoedekenskerke en Baarland in de komende vijf jaar.

De kenmerkende poppetjes komen steeds in elke animatie terug. In dezelfde stijl worden gebiedselementen toegevoegd zoals molens, kerktorens en voertuigen. Dit maakt de informatie toegankelijk voor een breed publiek en zorgt voor een speels effect in de animatie.

expertise, teamwork,
initiative, passion, balance,
innovation, respect.