Schiedel Metaloterm B.V.

Hoe betrekken we ons personeel bij onze nieuwe merk- en marketingstrategie? Op management- en strategisch niveau was de herpositionering van het merk Ontop/Metaloterm al snel duidelijk. Het is echter essentieel dat het merk ook op de werkvloer wordt omarmd, aangezien zij de gekozen positionering fysiek tot uiting brengen.

Schiedel Metaloterm B.V.

Hoe betrekken we ons personeel bij onze nieuwe merk- en marketingstrategie? Op management- en strategisch niveau was de herpositionering van het merk Ontop/ Schiedel Metaloterm B.V. al snel duidelijk. Het is echter essentieel dat het merk ook op de werkvloer wordt omarmd, aangezien zij de gekozen positionering fysiek tot uiting brengen.

Toegankelijk kick-off event

Na de strategische sessies met het management heeft LMG een toegankelijk kick-off event georganiseerd voor het personeel. Hierbij stonden gezelligheid en teamgevoel centraal, wat werd versterkt door de aanwezigheid van foodtrucks en live muziek.

Presentatie van de nieuwe positionering

Geen saaie, eindeloze presentaties. In plaats daarvan werd de nieuwe positionering gepresenteerd aan de hand van een inspirerende film. Hierdoor was het ook mogelijk om medewerkers op andere vestigingen in Frankrijk, Duitsland en Polen te betrekken. Een cameraploeg reisde naar deze locaties om interviews af te nemen met het personeel. Bovendien kregen de medewerkers een handzaam boekje waarin ze de informatie over de ingeslagen weg nog eens rustig konden nalezen.

Als reclamebureau begrijpt LMG dat het betrekken van het personeel een cruciale stap is in het succesvol implementeren van een nieuwe merk- en marketingstrategie. Door middel van een inspirerend kick-off event, een meeslepende film en informatief materiaal heeft LMG ervoor gezorgd dat het personeel zich verbonden voelt met de nieuwe positionering en de merkboodschap op een effectieve manier kan uitdragen.

Lees meer...

Schiedel Metaloterm B.V.
Schiedel Metaloterm B.V.
Schiedel Metaloterm B.V.
Schiedel Metaloterm B.V.

Volg ons op Instagram