Omnium heeft alles voor sport en recreatie onder één dak. Een subtropische zwembad, diverse sportaccommodaties en een echt tropisch bos. Fantastische faciliteiten en fanatieke medewerkers zorgen voor een leuk dagje voor jong en oud. Maar hoe zet je dat in de markt?
Van inspiratiesessie naar merkidentiteit
Aan de hand van diverse sessie met het MT van Omnium is een merkidentiteit ontwikkeld zodat duidelijk is waar Omnium voor staat. Het is een plaats waar iedereen zich thuis voelt die sport of een actief dagje uit wil. Deze merkidentiteit is nu de blauwdruk voor de gehele organisatie. Niet alleen voor de marketing en communicatie maar ook voor de dienstverlening en personeelswerving.
Super Zomer Festival in de restyle
Een speels font, de opvallende kleurverlopen, strakke kaders en herkenbare beelden. Met de nieuwe merkidentiteit komt ook update van het grafisch design. Zo is een campagnestijl ontwikkeld waarvan het Super Zomer Festival de primeur had. Van online bannering tot autobelettering, Omnium koos voor een totale restyle waarbij ook de website is vernieuwd.
Van informatieve website naar online verkoopkanaal
De nieuwe website is een echt verkoopkanaal geworden. Nu is het mogelijk om online tickets voor diverse onderdelen van Omnium te bestellen. De opzet van de website is gericht om de bezoeker optimaal te helpen bij zijn dagje Omnium. Naast het aanbod is ook de eerstelijnsinformatie direct voorhanden. Uiteraard is bij de ontwikkeling uitgegaan van ‘mobile first’ zodat op alle devices de website zijn werk doet.
Expeditie Bos
Het tropisch bos is een wezenlijk onderdeel van Omnium in Goes. Om alle kansen van deze unieke attractie optimaal te benutten, ontwikkelde LMG een nieuw totaalconcept. Als eerste werd gekozen voor de actieve naam Expeditie Bos. Daarmee worden bezoekers uitgedaagd om op ontdekkingsreis te gaan.
Jungle Escape Room Zeeland
Het hart van het nieuwe concept is de ontwikkeling van nieuwe activiteiten, die bijdragen aan het rendement van het Expeditie Bos. LMG realiseerde samen met Omnium een businessplan om het bos om te toveren tot een escape room en dat in een échte jungle. Het unieke decor, met echte planten en tropische temperaturen, maakt het tot een spannend avontuur voor jong en oud.
Raadselachtige campagne ‘Ontsnap jij het?’
De nieuwe Jungle Escape Room Zeeland is geïntroduceerd met een onlinecampagne ‘Ontsnap jij het?’. Raadsels uit de escape room prikkelden de nieuwsgierigheid van de doelgroep. De bezoekersaantallen bevestigen dit. Sinds de opening van Jungle Escape Room Zeeland zijn vrijwel alle beschikbare tijdsloten volgeboekt.