Associate degrees Academie

Associate degrees Academie communciatieconcept 'Voor elkaar'. Een relatief nieuw product en nieuwe organisatie. Dat vraagt om een passende merkidentiteit en aansprekend communicatieconcept. De Associate degrees Academie biedt nieuwe 2-jarige hbo-opleidingen. Om dat in regionaal de markt te zetten zijn we aan de slag gegaan met een werkgroep om een passende identiteit realiseren.

Een nieuw product en nieuwe organisatie. Dat vraagt om een passende merkidentiteit en aansprekend communicatieconcept. De Associate degrees Academie biedt nieuwe 2-jarige hbo-opleidingen. Om dat regionaal in de markt te zetten is samen met een werkgroep een passende identiteit ontwikkeld. 

Tweetrapsraket 

Associate degrees Academie is socialer, toegankelijker en meer betrokken dan veel andere hbo-scholen. Dat bleek uit de  merkidentiteitssessie. Dit kreeg in het  communicatieconcept een duidelijke plaats. Alle campagnes worden opgebouwd uit een tweetrapsraket, een samenspel tussen de ‘blauwe’ informatieve en een ‘warme’ sociale kant.  

Communicatiemethode vraag en antwoord 

De twee kanten in de campagne worden met een vraag en antwoord methode toegepast. Zo kan de Associate degrees Academie concreet inspelen op vragen van studiekiezers. 

Profileren met onderscheidende huisstijl 

De Associate degrees Academie is een samenwerkingsverband tussen Avans Hogeschool en HZ University of Applied Sciences. Ook qua huisstijl was er een sterke verbinding met beide hogescholen. Er is steeds meer behoefte om de academie zelfstandig in de markt te zetten.  

Om onderscheidend vermogen te creëren, ten opzichte van andere hbo-opleidingen, is een huisstijl ontwikkeld met een eigenzinnig karakter en die aansluit bij de identiteit. De verschillende kaders vormen samen een herkenbaar patroon. Deze vormen worden aangepast op basis van de inhoud en het medium. Dit zorgt voor een levendige huisstijl die goed toepasbaar is, zowel offline als online. 

expertise, teamwork,
initiative, passion, balance,
innovation, respect.